ورق گالوانیزه رنگی با فرم ذوزنقه

ورق گالوانیزه ، ورقی آهنی می باشد که با فلز روی پوشش داده شده است ، ورقه ی گالوانیزه رنگی نیز به همین شکل می باشد اما تنها تفاوت آن با ورقه ی گالوانیزه این است که با یک لایه ی رنگی کوره ای و یا بهتر است بگوییم که با لایه ی الکترواستاتیک پوشیده شده است .

پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک

رنگ کوره ای الکترواستاتیک در دهه ی 950 به عنوان پوششی نوین در بازار وارد شد ، پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک از ذرات ریز و خشک رزین ساخته شده است که این ذرات دارای بار مثبت هستند . پودر رزین همان رنگدانه ها هستند که بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شوند و به سطح فلزی می چسبند به دلیل اینکه قطعه ی کار به زمین متصل شده است در نتیجه دارای بار منفی است و ذرات رزین را به خود جذب می کند بنابراین باعث می شود تمامی سطح ورقه های گالوانیزه پوشش داده شوند . جالب است بدانید که در این حالت میزان حداکثری رنگی که هدر می رود تنها 10 درصد می باشد . ذراتی که به سطح فلز می چسبند در کوره های صنعتی مخصوص پخته می شوند ، در نتیجه سطحی زیبا و براق که دارای مقاومت بسیار بالایی است حاصل می شود .

رنگ کوره ای الکترواستاتیک دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر مواد شیمیایی ، خراش و پوسته شدن می باشد و جالب است که 3 برابر از رنگ های پایه حلال مقاوم تر می باشد . به گونه ای که رنگ های پایه حلال زمانی که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مانند افزایش و یا کاهش دما و رطوبت قرار می گیرند کیفیت آنها کاهش پیدا می کند .

در صنعت ساختمان مانند ساخت سقف های کاذب ، نماهای دکوراتیو و البته نماهای ساختمان از ورقه های گالوانیزه رنگی استفاده می شود ، حتی ورقه های گالوانیزه رنگی در استفاده از پوشش سقف ها و بدنه های انبار ها و کارگاه ها نیز کاربرد دارد ، از کاربرد های دیگر این ورقه ها استفاده از آنها در ساخت بدنه ی دیگ های بخار و ماشین آلات صنعتی ، در سردخانه ها ، در ساخت بدنه های کیس های کامپیوتر ، در ساخت بدنه های لوازم آشپزخانه ی منزل مانند اجاق گاز ، یخچال ، ماشین لباس شویی و آبگرمکن می باشد . از ورقه های گالوانیزه رنگی در صنعت حمل و نقل نیز استفاده می شود چرا که این ورقه ها در ساخت کانتینر ها کارایی فوق العاده ای دارند . از این ورقه ها به عنوان ساندویچ پانل برای پوشش سقف و دیوار و سقف شیروانی نیز استفاده می شود به گونه ای که سقف های شیب داری که دارای این نوع از ورقه ها می باشند از استحکام و مقاومت بالایی در برابر زلزله ، آتش سوزی ، باد ، طوفان های شدید برخوردار می باشند و آخرین کاربرد این ورقه های گالوانیزه رنگی استفاده از آنها در صنایع فلزی است به گونه ای که از این ورقه های رنگی در ساخت کابینت ها نیز استفاده می شود .

مقاومت و استحکام ورقه های گالوانیزه

ورقه های گالوانیزه رنگی در برابر خوردگی دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند از این رو می توان از این ورقه های گالوانیزه در محیط های بسیار خورنده بدون داشتن هیچ گونه نگرانی از اینکه آنها دچار آسیب دیدگی بشوند استفاده کرد علاوه بر این می توان از این ورقه های مقاوم در محیط هایی که دارای رطوبت بسیار بالایی هستند و خاصیت اسیدی و قلیایی دارند نیز استفاده کرد همچنین ورقه های گالوانیزه رنگی به ظاهر ساختمان شما نوعی جلوه ی خاص و زیبایی می بخشند .

نام دیگر ورقه های گالوانیزه رنگی که با این نام نیز شناخته می شوند ورق پیش رنگ می باشد .

روش تولید ورقه های گالوانیزه رنگی در دو حالت کلی صورت می گیرد که اولین حالت شامل چربی زدایی کلاف گالوانیزه به دو روش چربی گیری به صورت سرد یا الکتریکی و روش شستشوی گرم با مواد قلیایی است و حالت دوم آن فعالیت هایی می باشد که پس از چربی زدایی صورت می گیرد مانند شستشو ، خشک کردن ، کروماته ، رنگ آمیزی اولیه ، پخته شدن ، سرد شدن و رنگ آمیزی نهایی ورقه های گالوانیزه رنگی .

همانطور که اشاره کردیم زمانی که کلاف گالوانیزه وارد خط تولید می شود به دو روش چربی زدایی می شود که اولین روش چربی گیری به صورت سرد یا الکتریکی است که باید بگوییم این روش ، روش مناسبی برای چربی گیری نمی باشد و به همین دلیل زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد چرا که این روش زمان زیادی را به هدر می دهد علاوه بر این این روش برای اینکه استارت بخورد نیاز به سرمایه گذاری زیادی می باشد و با توجه به مصرف بسیار زیاد الکترولیت ها در این روش مقرون به صرفه نمی باشد اما در مقابل این روش ، روش دومی قرار دارد که شستشوی گرم با مواد قلیایی می باشد این روش نسبت به روش قبلی دارای کیفیت بالایی می باشد چرا که به صورت غوطه ور و پاششی صورت می گیرد .

ورقه های گالوانیز رنگی در فرم های مختلف

ورقه های گالوانیز رنگی در فرم های مختلفی طراحی و عرضه می شوند که این فرم ها شامل : ورقه های گالوانیزه رنگی با فرم سینوسی یا کرکره شیروانی ، فرم ذوزنقه ، طرح سفال پالرمو ، طرح سفال ژنوا ، طرح شادولاین ، فرم تیزه و فرم برش داده شده به صورت آبرو شیروانی می باشند که در ادامه ی این مقاله قصد داریم به ورق گالوانیزه رنگی با فرم ذوزنقه اشاره کنیم .

مقاومت ورقه های گالوانیزه

ورقه های گالوانیزه رنگی با فرم ذوزنقه دارای مقاومت بالایی می باشد ولی از جهت پوشش دیوار ها و سقف ها کارایی پایینی دارد و دقیقا بر سر همین مسئله است که با ورقه های گالوانیزه رنگی فرم سینوسی تفاوت دارد چرا که این ورقه ها دقیقا برعکس ورقه های فرم ذوزنقه ای هستند ، به گونه ای که دارای مقاومت پایینی می باشد اما برای استفاده در پوشش هایی مانند سقف ها و دیوار ها بیشترین کارایی را دارند در صورتی که فرم ذوزنقه دارای مقاومت بالا اما کارایی پایینی می باشد .

 

 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 5275 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا