بهترین راهکار برای این مسئله این است که از محصولاتی در ساختوساز استفاده کرد که قابلیت جلوگیری از به هدر رفتن انرژی را داشته باشند. یکی از مطرحترین این محصولات که میتواند کمک فراوانی به جلوگیری از به هدر رفتن انرژی بکند عایق است. بیشترین کاربردی که عایقها دارند در فصل زمستان است. درصورتی که از عایق در اجرای یک پروژه ساختمانسازی استفاده شود هوای گرم داخل خانه از آن خارج نمیگردد و یا برعکس هوای سرد خارج از خانه به داخل نفوذ نخواهد کرد از اینرو دیگر نیازی نخواهد بود از وسایل گرمایشی زیادی استفاده کنید، با کاهش میزان مصرف انرژی برای گرمکردن خانه، میزان هزینه قبوضی که باید پرداخت کنید نیز کاهش پیدا میکند بنابراین نهتنها در مصرف انرژی به صورت چشمگیری صرفهجویی میگردد بلکه در هزینهها نیز صرفهجویی میشود.
پس استفاده از عایق مزیتهای زیادی را برای شما به همراه دارد. همانطور که میدانید در گذشته از پشم شیشه به عنوان عایق برای لولههای آب در زمستان استفاده میشده است اما اکنون با پیشرفت و توسعه چشمگیری که صنعت ساختمانسازی و سایر سازهها و محصولات مرتبط با آن داشتهاند عایقهای مدرنتری ساخته، تولید و روانه بازار شدهاند. در ادامه این مقاله ابتدا شما را با مفهوم عایق حرارتی و سپس با انواع آن آشنا میکنیم.
عایق حرارتی چیست؟
درواقع به پوششی که از خارج شدن گرما از داخل یک محیط به بیرون جلوگیری میکند، عایق حرارتی گفته میشود. بنابراین برای اینکه بتوان از خارج شدن هوای گرم یک محیط به خارج از آن و همچنین از وارد شدن هوای سرد خارج از محیط به داخل آن جلوگیری کرد باید از عایق حرارتی استفاده نمود. تمامی مکانهایی که در آنها از عایق حرارتی استفاده میشود شامل: دیوارها، سقفها، کف ساختمان، لولههای آب گرم و سرد و ... میباشد. این احتمال وجود دارد که هزینه خرید عایق حرارتی برای ساختمان در ابتدا بالا باشد اما همانطور که بررسی کردیم مزیتهای زیادی دارد که ارزش هزینه کردن برای خرید و نصب آن را دارد. فرض کنید از خرید و نصب عایق حرارتی برای ساختمان خود صرف نظر کردهاید دقیقا دو برابر همان هزینهای که باید برای خرید و نصب آن کنار میگذاشتید را باید برای پرداخت قبضهای گاز خود کنار بگذارید.
در حال حاضر شرکت بام تایل یکی از مطرحترین شرکتها در زمینه تولید و فروش انواع سقفهای شیبدار با بهترین و باکیفیتترین متریال است. برخی از چشماندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آنها، ارائه و معرفی جدیدترین مدلها و نوآوریها در تولید، بهکارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمتهای منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.