بررسی انواع عایق‌های حرارتی در ساختمان (بخش چهارم)

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، عایق‌های حرارتی موجب جلوگیری از به هدر رفتن انرژی می‌شوند از این‌رو هزینه‌های زیادی را هم کاهش می‌دهند. انواع عایق‌های حرارتی شامل: عایق‌های حرارتی پشم شیشه، پشم سنگ، الاستومری و پلی استایرن می‌باشند که عایق‌های حرارتی پشم شیشه و پشم سنگ را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که اشاره کردیم تنها وجه عایق‌های حرارتی پشم شیشه و پشم سنگ این است که هر دوی این عایق‌ها، نوعی عایق معدنی و کندسوز هستند.

اما عایق پشم شیشه در برابر رطوبت از مقاومت بسیار پایینی بهره‌مند می‌باشد از این‌رو شرایطی را برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌کند درصورتی که عایق پشم سنگ کاملا ضد آب است و از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کند درنهایت هیچ شرایطی را برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم نمی‌کند.

  • عایق الاستومری

عایق الاستومری دارای خاصیت ارتجاعی بالایی می‌باشد چراکه در ساخت و تولید آن از مواد نیتریل فوم استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عایق بالا بودن میزان انعطاف و همچنین مقاومت و استحکام در برابر حرارت بسیار بالا است. علاوه‌بر این عایق الاستومری در برابر نفوذ آب و رطوبت نیز دارای مقاومت بالایی است، دقیقا مانند عایق حرارتی پشم سنگ. کاربر و موارد استفاده از این عایق شامل: پوشش تاسیساتی مانند لوله‌ها، مخازن‌ها، بویلرها، سوله‌ها و ... می‌باشد. عایق الاستومری به دو صورت چسبدار و بی‌چسب با وزن بسیار سبک در بازار عرضه می‌گردد. کاربرد دیگری که این نوع عایق‌های حرارتی دارند مانند عایق‌های حرارتی قبلی این است که نقش عایق صدا را نیز ایفا می‌کنند و از انتقال آلودگی صوتی محیط خارج به داخل به طور چشم‌گیری جلوگیری می‌کنند. تفاوتی که عایق الاستومری با عایق پشم سنگ دارد قیمت آن و موارد کاربرد آن است چراکه این عایق نسبت به عایق پشم سنگ از هزینه بیشتری برخوردار می‌باشد.

  • عایق پلی استایرن

عایق پلی استایرن از عایق الاستومری نیز سبک‌تر می‌باشد چراکه از ماده پلی استایرن اکسترود شده ساخته و تولید می‌شود. از آن‌جایی که موارد کاربرد این نوع عایق شامل: استفاده در دیوار‌های فونداسیون، دیوارهای دوجداره، سردخانه‌ها، سقف‌های تیرچه و بلوکی است، یکی از پراستفاده‌ترین و همچنین محبوب‌ترین عایق مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. نام دیگر این عایق، XPS است. عایق XPS به دلیل مقاومت بالایی که در برابر نفوذ آب دارد به هیچ‌وجه دچار پوسیدگی نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این عایق نسبت به سایر عایق‌های حرارتی دارد این است که سطح آن در برابر خزش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

در حال حاضر شرکت بام تایل یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش انواع سقف‌های شیبدار با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال است. برخی از چشم‌اندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آن‌ها، ارائه و معرفی جدیدترین مدل‌ها و نوآوری‌ها در تولید، به‌کارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمت‌های منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 2848 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا