پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه نوعی عایق حرارتی میباشد که از الیاف مدنی تشکیل میشود. از شیشه ذوب شده همراه مواد بازیافتی مانند مقداری ماسه معمولی و رزین درست شده است. الیاف پشم شیشه سوزنی شکل است و به صورت خیلی ریز طراحی شده است. از 10 شیشه بازیافتی حدود یک رول پشم شیشه تولید می‌‍‌شود. پشم شیشه شامل الیاف استوانه‌ایی نسبتا کوتاهی است که بصورت رشته‌های پشم شیشه و شیشه‌ایی تولید میشود. استفاده از پشم شیشه در جهان پیشرفت چشم‌گیری داشته و بیش از 70 سال سابقه دارد ولی در کشور خودمان سابقه استفاده از پشم شیشه به 40 سال برمیگردد اما تولید الیاف معدنی در سال‌های اخیر در سطح بین‌المللی می‌درخشد.

کاربردهای پشم شیشه

  • ساخت مخزن‌های بزرگ

  • عایق حرارتی برای روی لوله‌کشی‌های داخلی

  • دیوار پرده برای هدر نرفتن انرژی ساختمان

  • کاربرد‌های مختلف صنعتی و ساختمانی

  • عایق دیوار حفره

  • کاشی‌های سقف

  • مجرای لوله کشی

  • استفاده در کانال‌های هوایی که قبلا عایق شده است

  • برای ورود و خروج صدا به محیط میتواند عایق صوتی مناسبی باشد

  • ساندویچ پانل‌ها

پشم شیشه چه نوع پوشش هایی دارد؟

  • دارای الیاف پارچه‌ای شیشه‌ای که از مواد بازیافت و شیشه‌های ریز درست شده است
  • دارای فویل آلومینیومی که مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن ورق‌های آلمینیومی است و بیشتر برای لوله‌کشی و مجرای لوله‌ها استفاده میشود
  • دارای بافت سیاه شیشه‌ای که این هم از مواد بازیافتی و شیشه‌ای تشکیل شده است

دمای مناسب برای پشم شیشه چقدر است؟

دمای متعادل و مناسب برای پشم شیشه‌ها در زمینه‌های مختلف متفاوت است از منفی 195 درجه سانتیگراد شروع میشود  و تا 120 درجه سانتیگراد ادامه دارد.

دمای مقاومت برای پشم شیشه

حداکثر دمای قابل تحمل برای پشم شیشه 550 درجه سانتیگراد است که مانند سایر عایق‌ها تا یک دمای مشخصی میتواند حرارت را تحمل کند. ولی این دما میتواند در نوعی صنعتی که از پشم شیشه است قابل تغییر باشد.

مشخصه‌های فنی پشم شیشه

ویژگی‌های یک عایق پشم شیشه خوب شامل موارد زیر می‌باشد.

ضخامت پشم شیشه از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان دهنده میران استفاده الیاف های طبیعی در تولید شدن این مدل پشم شیشه را نشان میدهد. مورد بعدی نوع الیاف یا روکش است که بازهم در کاربرد‌های مختلف میتواند متفاوت باشد. اما تا زمانی که عایق پشم شیشه رطوبت فضا را جذب نکند نمیتوان تشخیص داد که الیاف مورد نظر بدرستی انتخاب شده است یا  نه.

چگالی مناسب برای پشم شیشه چقدر است؟

چگالی عایق پشم شیشه باید بین 24 تا 96 کیلو گرم باشد زیرا تنوع چگالی بر نوع کارکرد پشم شیشه تاثیر دارد.

تجهیزات ایمنی مورد استفاده در برابر پشم شیشه

الیاف استفاده در پشم شیشه به شدت سرطان‌زا هستند و دانشمندان توانستند طی آزمایش‌های مختلف این موضوع را ثابت کنند که مواد مصرفی در پشم شیشه باعث بیماری‌های پوستی و ریوی میشود. اما این نوع خطر فقط برای انسان‌ها نیست بلکه بر حیوانات هم میتواند ناثیر بسزایی داشته باشد. در هنگام استفاده از پشم شیشه نباید آن را در تماس مستقیم با چشم و دست قرار داد.

در حال حاضر شرکت بام تایل یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش انواع سقف‌های شیبدار با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال است. برخی از چشم‌اندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آن‌ها، ارائه و معرفی جدیدترین مدل‌ها و نوآوری‌ها در تولید، به‌کارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمت‌های منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 1922 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا