تولید و فروش انواع طرح های سقف کاذب دامپا ( لمبه )

آیا تا به حال به پوشش های گوناگون سقف پمپ بنزین ها ، کارخانه ها ، استخر ها ، مترو ، بیمارستان ها و ... توجه کرده اید ، در پوشش سقف این مراکز از سقف های کاذب دامپا که نام دیگر آن لمبه می باشد استفاده می شود که این نوع از سقف کاذب دارای طرح های گوناگونی از جمله : چوبی ، فلزی ، رنگی و فلاشینگ می باشد ، در این مقاله قصد داریم در ابتدا شما را با سقف کاذب دامپا ، ویژگی های آن ، نحوه ی تولید آن و البته انواع طرح های دامپا که به آنها اشاره کردیم بپردازیم .

سقف کاذب دامپا و یا لمبه یکی از انواع سقف کاذب می باشد که به صورت نواری است و به شکل پر کاربردی در پمپ بنزین ، کارخانجات مواد غذایی ، کارخانجات مواد بهداشتی ، نساجی مکان های اداری ، استخر های سر پوشیده ، مترو ، مراکز صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

درصورتی که بخواهیم سقف کاذب دامپا را با سقف کاذب نواری PVC مقایسه کنیم باید بگوییم که سقف کاذب دامپا به گونه ای طراحی و ساخته شده است که دارای سازه ی میانی نمی باشد با این وجود امکان دسترسی به فضای بالای             سقف را به راحتی فراهم می کند . یکی دیگر از ویژگی ها و یا بهتر است بگوییم تفاوت های این نوع سقف کاذب با PVC در نصب دربچه . انواع روشنایی های توکار می باشد چرا که در سقف کاذب دامپا و یا لمبه امکان نصب دریچه دسترسی و همچنین ایجاد انواع روشنایی های توکار وجود دارد ، شاید برایتان سوال باشد که چرا تا این حد بر روی روشنایی های توکار بر روی سقف تاکید می کنیم چرا که امروزه در طراحی مدرن سقف های کاذب به هیچ وجه استفاده از روشنایی های روکار توصیه نمی گردد چرا که ظاهر سقف را چندان زیبا نمی کنند .

همانطور که اشاره کرده بودیم این نوع از سقف کاذب دارای طرح های مختلفی می باشد که شامل چوبی ، فلزی ، رنگی و فلاشینگ می باشند اما در کل ورقه های دامپا و یا لمبه معمولا در ابعاد 10 و 20 سانتی متری طراحی و عرضه می گردند .

بعد از آشنایی با سقف کاذب دامپا و موارد استفاده ی آن نوبت به آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد آن می رسد ، یکی از ویژگی های دامپا ثبات رنگ آن می باشد با اینکه امکان رنگ آمیزی ورقه های دامپا به صورت دلخواه وجود دارد اما رنگی که پس از ساخت آن بر روی ورقه های آن زده می شود با کاهش و یا افزایش دمای باران و سایر تغییرات جوی مانند بارش برف ، باران ، وزش باد و طوفان باز هم استقات خود را حفظ خواهد کرد ، یکی دیگر از ویژگی های این نوع از سقف کاذب امکان استفاده از آن در فضای باز می باشد علاوه بر این سقف کاذب دامپا قابلیت شستشو نیز دارد . سقف دامپا این امکان را نیز برای کاربران خود فراهم می کند تا بتوانند پانل های آن را از پایین سقف جدا کنند . علاوه بر تمامی اینها جالب است بدانید که نصب ورقه های دامپا و یا لمبه بسیار آسان می باشد همچنین این ورقه های غیر قابل اشتعال دارای کیفیت و طول عمر بالا می باشند.

سقف کاذب دامپا به دو صورت سنتی و یا صنعتی طراحی و عرضه می شود که امروزه استفاده از روش صنعتی به دلیل مزایای بیشتری که نسبت به روش سنتی دارد و البته معایب آن نیز نسبت به روش سنتی خیلی کمتر می باشد ، بیشتر است .

در روش سنتی برای طراحی و ساخت ورقه های دامپا و یا دمبه از دستگاه پرس بریک (Press Break) استفاده می شود ، روش سنتی تنها مزیتی که دارد این است که سفارش دهنده ی سقف کاذب دامپا می تواند فرم مورد نظر خود را سفارش دهد و پس از آن با استفاده از نیروهای انسانی و دستگاه پرس بریک ورقه های دامپا طراحی و تولید می شوند ، معایب این روش شامل هزینه ی بالای آن ، کند بودن فرایند تولید ورقه های دامپا و البته محدودیت در طول ورقه های دامپا می باشد چرا که این روش ، روشی سنتی می باشد و کاملا بدیعی است که در آن از نیروی انسانی زیادی استفاده شود و به همین دلیل هزینه ی این روش خیلی بیشتر از روش صنعتی می باشد و همچنین فرایند تولید ورقه های دامپا بسیار کند می باشد علاوه بر این از طرف دیگر در این روش محدودیت طولی در تولید ورقه های دامپا وجود دارد چرا که دستگاه پرس بریک نمی تواند ورقه هایی که طول آنها بیشتر از 3 متر باشد را تولید کند از طرف دیگر روش صنعتی کاملا بر عکس روش سنتی است چرا که در این روش برای ساخت دامپا از ورقه های گالوانیزه رنگی کرکره سینوسی ، ذوزنقه ، شادولاین ، سفال و ... به شکل رول فرم طولی استفاده می شود ، در این روش هیچ گونه محدودیت از نظر طول ورقه های دامپا وجود ندارد چرا که دستگاه صنعتی موجود در این روش قادر هستند تا ورقه های دامپا را از طول 50 سانتی متر تا 12 متر تولید و عرضه کنند . از طرف دیگر در روش صنعتی چیزی حدود 20 تن ورق دامپا در روز تولید می گردد بنابراین سرعت تولید ورقه های دامپا در این روش خیلی بالا است و به دلیل استفاده کمتر از نیرو های انسانی هزینه ی تولید این ورقه ها در این روش کمتر است .

سقف کاذب دامپا شامل طرح های چوبی ، فلزی ، ورقه های گالوانیزه رنگی و فلاشینگ می باشد که طبیعتا با طرح های چوبی و فلزی همانطور که از نام آنها پیداست به خوبی آشنایی دارید و مفهوم هایی که ممکن است کمی برای شما گنگ باشد و تا به حال آنها را نشنیده باشید ورقه های رنگی گالوانیزه و فلاشینگ می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

ورق های رنگی گالوانیزه درواقع آهن هایی هستند که با روی پوشانده شده اند که از مقاومت بالایی برخوردارند و از زنگ زدن محفوظ هستند که از این ورقه ها به عنوان یکی از طرح های سقف های شیروانی و کاذب استفاده می شود . اما ورقه های فلاشینگ جهت پوشاندن قرنیز پنجره ، پشت بام و البته آب بندی ، درزبندی و زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 7348 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا