بررسی انواع عایق‌های حرارتی در ساختمان (بخش دوم)

در بخش اول از این مقاله شما را با عایق حرارتی و نقش آن در ساختمان و همچنین ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا کردیم در ادامه این مقاله نیز شما را با انواع عایق‌های حرارتی آشنا می‌کنیم و به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب یک عایق حرارتی برای خرید و استفاده از آن در ساخت ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل، شرایط آب‌و‌هوایی و دمای محیطی است که ساختمان مد نظر در آن قرار دارد. دلیل اینکه شرایط آب‌و‌هوایی و همچنین دمای محیط در انتخاب یک عایق حرارتی عوامل بسیار تاثیرگذاری هستند این است که این عوامل تعیین‌کننده میزان ضخامت عایق حرارتی هستند. درواقع میزان ضخامت عایق حرارتی باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند میزان هدر رفتن انرژی را به بیشترین میزان ممکن کاهش دهد.

ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که یک عایق حرارتی خوب باشد داشته باشد شامل: مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر فشار، عدم رشد قارچ و ایجاد کپک در آن و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت است. بنابراین هنگام خرید یک عایق حرارتی باید به تمامی این ویژگی‌ها دقت کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که انواع عایق‌های حرارتی به صورت تخته‌ای، فله‌ای، نواری، لحافی، لوله‌ای و همچنین آجری در بازار موجود می‌باشند که می‌توانید باتوجه به نیاز خود یکی از انواع آن‌ها را خریداری کنید.

انواع عایق‌های حرارتی

عایق‌های حرارتی مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی به طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌شوند که شامل: عایق پشم شیشه، عایق پشم سنگ، عایق الاستوری و همچنین عایق پلی استایرن می‌باشند. در ادامه هر یک از این عایق‌های حرارتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • عایق پشم شیشه

همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، عایق پشم شیشه یکی از قدیمی‌ترین عایق‌های حرارتی است که در گذشته برای پوشاندن لوله‌های آب مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما جالب است بدانید که در حال حاضر نیز در خیلی از جاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز به طور کامل منسوخ نشده است. عایق پشم شیشه یکی از انواع عایق‌های معدنی است به‌گونه‌ای که برای تولید آن از شیشه استفاده می‌کنند به‌گونه‌ای که شیشه را ذوب کرده و آن را به الیاف تبدیل می‌کنند و درنهایت با چنین فرآیندی عایق پشم شیشه تولید می‌شود.

علاوه‌بر اینکه عایق پشم شیشه عایقی برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی است به عنوان جلوگیری از وارد شدن آلودگی صوتی به محیط داخل خانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی نوعی عایق صدا نیز است. یکی از مزیت‌های عایق پشم شیشه این است که دارای وزن سبکی می‌باشد از این‌رو وزن اضافی به ساختمان نمی‌افزاید. برخی از کاربران با خود فکر می‌کنند که عایق پشم شیشه در برابر آتش مقاومت کمی دارد اما عایق پشم شیشه نوعی ماده کندسوز است که هیچ نقشی در گسترش آتش ندارد. اما دارای معایبی نیز است برای مثال دارای مقاومت پایینی در برابر رطوبت می‌باشد و موجب ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت‌های پوستی و تنفسی نیز می‌شود.

در حال حاضر شرکت بام تایل یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش انواع سقف‌های شیبدار با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال است. برخی از چشم‌اندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آن‌ها، ارائه و معرفی جدیدترین مدل‌ها و نوآوری‌ها در تولید، به‌کارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمت‌های منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 3041 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا