آشنایی با مدرن‌ترین تکنولوژی در صنعت ساختمان‌سازی (بخش اول)

مدرن‌‌ترین تکنولوژی در صنعت ساختمان‌سازی که قصد معرفی آن را داریم، تکنولوژی خانه پیش‌ساخته است. درواقع خانه پیش‌ساخته یکی از جدیدترین خانه‌هایی است که در حال حاضر مورد استقبال زیادی از سمت معماران، طراحان و ساختمان‌سازها قرار گرفته است. همانطور که از نام این سازه پیداست، اجزای آن را در محلی غیر از محل ساخت و اجرای پروژه ساختمانی مانند کارخانه آن مونتاژ می‌کنند و درنهایت آن اجزا را به محل ساخت ساختمان انتقال داده و سپس در آن محل به یکدیگر متصل می‌کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که سیستم خانه پیش‌ساخته دارد این است که دارای تنوع زیادی از نظر سبک می‌باشد که می‌توان یک سبک را انتخاب کرده و آن را در مدت زمان کوتاهی اجرا کرد چراکه دارای انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالایی می‌باشد.

اگر بخواهیم خانه‌های پیش‌ساخته را با خانه‌های معمولی و آن‌هایی که با استفاده از روش‌های سنتی طراحی و ساخته شده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که خانه پیش‌ساخته نسبت به خانه معمولی دارای مزایای متعددی می‌باشد. برای مثال خانه پیش‌ساخته از نظر مالی نسبت به خانه معمولی واقعا مقرون‌به‌صرفه می‌باشد چراکه استفاده از مصالح متعدد در خانه پیش‌ساخته کاهش پیدا می‌کند درحالی که برای ساخت خانه‌های معمولی از تعداد مصالح زیادی استفاده می‌شود که همین امر موجب افزایش هزینه‌های پروژه ساختمانی می‌شود. از طرفی در ساخت و اجرای خانه‌های پیش‌ساخته از مواد و مصالحی استفاده می‌شود که دارای وزن بسیار کمی هستند اما در ساخت خانه‌های معمولی چنین چیزی وجود ندارد.

استفاده از مصالح سبک وزن در طراحی و ساخت یک خانه پیش‌ساخته موجب کاهش وزن نهایی ساختمان می‌شود که این مسئله تاثیر مستقیمی در کاهش نیروی زلزله دارد. اما چطور؟ میزان نیروی زلزله رابطه مستقیمی با میزان وزن ساختمان دارد به‌گونه‌ای که با زیاد بودن وزن ساختمان میزان نیرویی که در حین زمین‌لرزه به ساختمان وارد می‌گردد نیز افزایش پیدا می‌کند درصورتی که این مسئله در سازه‌های پیش‌ساخته کاملا برعکس است چراکه در یک خانه پیش‌ساخته از مواد و مصالح بسیار سبک استفاده شده است از این‌رو وزن نهایی آن خانه نیز کم خواهد بود و درنهایت نیروی زلزله که به خانه وارد می‌شود خیلی کمتر از حالت عادی است بنابراین آسیب‌های خیلی کمتری به ساختمان وارد می‌گردد.

علاوه‌بر این وزن سبک اجزای خانه پیش‌ساخته موجب می‌گردند حمل‌و‌نقل و جابجایی آن‌ها از کارخانه به محل راه‌اندازی پروژه ساختمانی خیلی راحت‌تر انجام گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر خانه‌های پیش‌ساخته این است که هر نوع عایقی که خانه شما به آن احتیاج داشته باشد با اجرای این سیستم سازه‌ای به کار گرفته می‌شود به‌گونه‌ای که از عایق‌های حرارتی، صوتی، رطوبتی و برودتی در خانه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.  

در حال حاضر شرکت بام تایل یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش انواع سقف‌های شیبدار با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال است. برخی از چشم‌اندازهای این مجموعه شامل: تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از نیازهای آن‌ها، ارائه و معرفی جدیدترین مدل‌ها و نوآوری‌ها در تولید، به‌کارگیری کارکنان ماهر، دستیابی به کیفیت برتر در ارائه محصول، به دست آوردن اطمینان و اعتماد مشتری، ارائه قیمت‌های منصفانه، همکاری شفاف و ماندگار با مشتریان با در نظر گرفتن اصل احترام، تعامل بر پایه توزیع منصفانه منافع در جهت سود طرفین و پایبندی بر اصول پذیرفته شده و عرف بازرگانی است.

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 3065 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا