آشنایی با سقف دکرا سنگریزه ای

سقف دکرا نوعی از سقف های شیب دار است که توسط کشور نیوزیلند طراحی و تولید شده است که برای استفاده به عنوان پوشش برای سقف ساختمان ها، ویلا ها، آلاچیق ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد . سقف دکرا از آزمایشات متعددی زیر دست طراحان و مهندسان عبور کرده است و به خوبی توانسته است تمامی ویژگی های منحصر به فرد را در خود جای دهد که این ویژگی های منحصر به فرد شامل وزن سبک آن، عدم نیاز به عایق رطوبتی، دارای مقاومت و استحکام بالا در برابر تغییر شرایط جوی، مقاوم در برابر باد، طوفان، گردباد، عدم تغییر رنگ در برابر تابش شدید خورشید، نصب سریع و آسان، قابل استفاده برای شیب های 12 تا 90 درجه ، عدم پوسیدگی و فرسودگی، قابلیت قفل شدن ورقه های دکرا در یک دیگر و مقاومت در برابر آتش سوزی و ضربه های دانه های تگرگ می باشند.

طراحی و ساخت سقف دکرا

در طراحی و ساخت سقف دکرا از سنگریزه های طبیعی با رنگ طبیعی در 3 مدل و هفت رنگ استفاده شده است از این رو قصد داریم در ادامه ی این مقاله به بررسی سقف دکرا سنگریزه ای ، مواد استفاده شده در آن و ویژگی ها و مزایای آن بپردازیم.

سقف دکرا سنگریزه ای

سقف دکرا سنگریزه ای طی 7 فرایند فرم دهی تحت فشار ورقه های الوزینک ساخته شده است این نوع طرح سقف دکرا دارای همپوشانی بی نظیری می باشد به گونه ای که در طراحی و ساخت آن از لایه ی رزی اکرلیک چسب، خورده سنگ های طبیعی خود رنگ به همراه یک لعاب شفاف اکرلیک بر روی سطح بالایی الوزنیک استفاده شده است که در ادامه ی این مقاله به تمامی لایه های استفاده شده در ساخت سقف دکرا سنگریزه ای که تمامی معیار های منحصر به فرد در یک پوشش سقف را که شامل قدرت، عمر طولانی، استقامت و زیبایی می شود را فراهم می کند خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت سقف دکرا سنگریزه ای

همانطور که اشاره کردیم در طراحی و ساخت سقف دکرا سنگریزه ای از ورقه های آلوزینک فشرده شده استفاده شده است، این ورقه های آلوزینک دارای مواد شن ریزه های مینرال با رنگدانه های طبیعی می باشند که استفاده از این ورقه های آلوزینک در دکرا سنگریزه ای باعث شده است این نوع از پوشش سقفی جزء یکی از متداول ترین سقف های پوششی در جهان باشد. این نوع از سقف های دکرا دارای طرفدارن و خریدارن زیادی نسبت به سایر طرح های این سقف پوششی می باشند و دلیل آن هم این است که سقف دکرا سنگ ریزه ای دارای ظاهری زیبا و جلوه ای طبیعی می باشد که می تواند برای خریداران و طرفدارن خود نوعی از پوشش سقفی را به صورت یکپارچه و شکیل ایجاد کند.

تایل دکرا ، تاپ تایل ، مترو تایل ، تایل کره ای و تایل نیوزلندی

سقف دکرا سنگریزه ای دارای نام های دیگری مانند تایل دکرا ، تاپ تایل ، مترو تایل ، تایل کره ای و تایل نیوزلندی نیز می باشد که در انواع رنگ بندی ها و انواع طرح های متنوع برای خریداران در دسترس می باشد که این ویژگی دکرا سنگریزه ای که در تمامی طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شود باعث شده است تا خریداران و علاقه مندان به این نوع سقف بتوانند برای انتخاب یکی از طرح های آن انعطاف داشته باشند.

طراحی و ساخت و متریال سقف شیبدار

در طراحی و ساخت اکثر پوشش های سقف های شیب دار از ورقه های گالوانیزه استفاده می شود در صورتی که در ساخت سقف دکرا سنگریزه ای از ورقه های آلوزینک استفاده شده است. شاید برایتان سوال باشد که تفاوت بین ورقه های گالوانیزه با ورقه های آلوزینک در چیست؟ سقف های ساخته شده با ورقه های آلوزینک دارای مقاومت خیلی بیشتری نسبت به سقف های ساخته شده با ورقه های گاوانیزه هستند به دلیل اینکه ورقه های آلوزینک موجب حفاظت قوی و سرسختانه فلز به همراه مقاومت فلز آلومینیوم با عملکرد فوق العاده بهتری نسبت به ورقه های گالوانیزه در تمامی شرایط جوی می شوند. علاوه بر تمامی اینها روش نصب سقف دکرا سنگریزه ای به شکل افقی می باشد و سیستم میخکاری آنها به گونه ای می باشد که هیچ خطر خوردگی، فرسودگی و زنگ زدگی در محل میخ ایجاد نخواهد شد.

تمامی این ویژگی ها ، مواد استفاده شده و روش نصب ورقه های آلوزینک باعث شده است که این ورقه ها دارای طول عمر و زمان کاربری طولانی تری در مقایسه با سایر ورقه های پوشش سقفی داشته باشند.

سقف دکرا سنگریزه ای از 8 لایه تشکیل شده است که این لایه ها شامل فولاد ، زینک آلومینیوم ، اکرلیک رزین ، لایه ی پایه ، سنگ ریزه ، لعاب ، روکش اپوکسی و پوشش ارگانیک می باشند که لایه ی فولاد، لایه ی تشکیل دهنده ی تایل فولاد است که توسط سیستم کوتینگ با 8 لایه پوشانده شده است.

لایه ی زینک آلومینیوم تشکیل شده از روکش زینک آلومینیوم با روکش آلومینیوم است که مقاومت سقف دکرا سنگریزه ای را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد در ضمن لایه ی زینک آلومینیوم 7 برابر قدرت بیشتری نسبت به گالوانیزه دارد.

لایه ی اکرلیک رزین ، مخصوص جلوگیری از فرسایش و خوردگی در سقف دکرا سنگ ریزه ای مورد استفاده قرار گرفته است. لایه ای که باعث چسبندگی و ثابت نگه داشتن سنگریزه ها بر روی سقف دکرا می شود لایه ی پایه می باشد.

همانطور که از نام سقف دکرا سنگریزه ای مشخص است ، سنگ ریزه های طبیعی که خود رنگ می باشند و در طولانی مدت تغییر رنگ نخواهند داد سطح خارجی این نوع پوشش سقفی را پوشانده اند و تشکیل دهنده ی لایه ی سنگ ریزه در آن شده اند.

لایه ی لعاب ، ششمین لایه ی استفاده شده در سقف دکرا سنگریزه ای می باشد که باعث درخشندگی آن می شود.

لایه ی سطح زیرین سقف که باعث بالا بردن مقاومت سقف دکرا سنگریزه ای می شود لایه ی روکش اپوکسی می باشد.

آخرین لایه ی تشکیل دهنده ی سقف دکرا سنگ ریزه ای همانطور که اشاره کردیم پوشش ارگانیک می باشد که آخرین لایه ی سطح زیرین تایل می باشد ، که باعث می شود این نوع از پوشش سقفی به خوبی با محیط زیست سازگار و هماهنگ باشد.

 

 

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 5801 دفعه
تیم بام تایل

گروه ساختمانی بام تایل با سابقه ای دیرین و درخشان در زمینه اجرا و طراحی سقفهای ویلایی و ارایه محصولات به روز و باکیفیت ، در حال حاضر به عنوان یک شرکت معتبر و پیشرو در زمینه توزیع و پخش این گونه محصولات در ایران به فعالیت می پردازد .

برچسب‌ها

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کانال سنگریزه المتاینستاگرام بام تاییل تلگرام بام تایل

درباره بام تایل

گروه تولیدی بام تایل با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است .بام تایل با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

مشخصات تماس

کارخانه:شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار نگارستان-خ دی-پ31

تلفن :02155449763

همراه : 09121717911

با مدیریت مجموعه تماس و کاملا رایگان مشاوره بگیرید

Website Traffic

آمار بازدید سایت

بالا